Nem tudsz rendet tartani az íróasztalodon? Segítünk!

 Tippek az asztalod rendben tartásához





    Az íróasztal rendben tartása, bár elsőre nem tűnik nagy feladatnak, mégis kihívásokat rejt magában. Sokszor bár a rendet - időlegesen - meg tudjuk teremteni, a fenntartásában már falakba ütközünk.  
    Bevallom, én sem vagyok különb, eddig maximum 1 hétig tudtam rendet tartani a "mini lakásomban", utána legtöbbször eluralkodott a  K Á O SZ.

    Mivel a probléma égetővé vált a Home Office alatt - utána jártam a témának, és összeszedtem pár tippet, amelyet alkalmazva sokkal könnyebbé vált a rendrakás.
A témakörben találtok videókat YouTube-on, de a kedvencemet - Cserta Szandra videóját - be is linkelem Nektek.
    Íme:

    1.  Szelektálj!

    Mielőtt neki állsz a rendrakásnak, mindent fiókot üríts ki - dobj ki mindent ami szemét - lejárt kuponok, régi újságok, fecnik amiket el sem tudsz olvasni? Kukába velük!






    2. Csoportosíts!

    Az azonos tárgyakat tedd egy kupacba - tollak és ceruzák; cellux; papírok; bögrék; személyes tárgyak.
    A személyes tárgyakat válogasd ki, és próbáld azokat megtartani belőlük, amikhez a legkedvesebb emlékeid tartoznak. Bár szeretünk mindent megtartani, és legszívesebben a gyerkőc összes rajzát kitennénk - a figyelem összpontosításához elengedhetetlen, hogy az asztal amennyire lehet, rendezett legyen. Persze nem kérem, hogy vidd haza az összes rajzot - csupán válaszd ki a kedvenced a hónapra. ;)



    3. Tisztítsd meg a felületeket.

    Egy asztal, vagy egy irodai szekrény teteje, akkor lesz szép, letisztult, a szemet gyönyörködtető, ha éppen csak a legszükségesebb dolgokat tartjuk rajta. Ezeket is rendezd csoportba, egy helyen legyenek a bejövő számlák, egy helyen a postázandó stb. Természetesen mindenhol vannak kisebb tárgyak, pl. kulcsok, rágó, jelölő. Erre kiváló megoldás egy megfelelő méretű tálca vagy kosár használata.

    4. A "sok kábel" szindróma...

    Mindenhol kábelrengeteg... néha el is esel benne? Az egeret nem tudod rendesen irányítani mert már annyira össze vannak gabalyodva a kábelek?
    Megnyugtatlak. Nem vagy egyedül. A probléma mindennapos!  Ha szeretnéd rendezettebbé tenni ezt a részt is, használj gyorskötözőt - vagy ha az nincs kéznél, valamilyen fonalat, és már nem is kell aggódnod, vajon melyik percben válsz áldozatául ezeknek a fenevadaknak!




    5. Tárolók... Tárolók... és megint csak tárolók!

    Egy tároló csodákra képes! Mindent amit eddig rendszereztél, rakd tárolókba.
A ceruzákat és tollakat tolltartóba, a bejövő és kimenő számláknak tökéletes lesz az asztali irattartó. A nyomtatópapíroknak is találsz tárolót - lehet akár álló vagy fekvő a szekrény méretétől függően. A kisebb tárgyaknak - mint a cellux, elem, vagy pendrive pedig próbálj egy kisméretű átlátszó dobozt keresni. Hidd el, máris mindent sokkal tisztábban fogsz látni!



    6. Az íróasztal fiókokat fontossági sorrend alapján rendszerezd!

    Ez egy nagyon egyszerű tipp, amit Szandra videójában láttam először. A gyakran használt - fontossági sorrendben elől álló tárgyakat felülre - a ritkábban, akár csak heti 1-2 alkalommal felszínre kerülőket pedig alulra tedd
    Így sokkal egyszerűbben tudod megtalálni a keresett tárgyat. :)

    6+1. A hab a tortán - címkék!

    A címkézés most éli fénykorát - és ez nem véletlen! Több tulajdonsága miatt is szeretjük. Egyrészt a csoportosított, és mappákba vagy tárolókba rendezett dolgokat így gyerekjáték lesz megtalálni. Másrészt, előveheted a kreatívitásod: Próbálj minél egyedibb címkéket gyártani. Ugye, máris mennyivel szebb? :)



Végezetül pedig; a munkahelyi rendteremtéssel nem csak kellemesebb környezetet tudunk teremteni Önmagunk és a munkatársak számára, hanem a hivatásunk szempontjából fontos célt is szolgálunk: 

    A rend és rendszerezettség ugyanis segít fókuszálni és csökkenti a stresszt!

    ... Máris megnyugodtál... igaz? ;)





  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Idő Menedzselés - Top Tippek a profi időbeosztáshoz!

10 Tipp a mindennapi mozgáshoz!

3+1 tipp amivel időt spórolva főzhetsz egyszerű ételeket - dolgozó anyáknak!