Így maradj igazán motivált Home Office-ban!

Lassan 1 éve annak, hogy a világjárvány miatti első korlátozásokat bevezették. Ez akár azt is jelentheti, hogy azóta home officeban dolgozol. Ez eszembe juttatja azt az időszakot, amikor először realizáltam, hogy az itthoni munka lesz az én utam. Persze akkor még teljesen máshogy képzeltem el milyen is lesz itthonról dolgozni. :)

Nem egészen 2 éve, hogy ezt a munkavégzési formát választottam, így ez az időszak nagyon sok tapasztalatot adott, amiből egy párat szeretnék veled is megosztani arra vonatkozóan, hogyan is tudsz motivált maradni a már kialakított otthoni munkakörnyezetedben. (https://munkahelyimozgas.blogspot.com/2021/02/home-office-titkok-kezdoknek.html)








  • Készíts munkaidő beosztást magadnak

    Amikor bejársz a munkahelyedre, teljesen egyértelmű számodra mettől-meddig fogsz dolgozni; viszont amikor a székhelyed átkerül otthonra, ez teljesen megváltozik: nehezebb elhatárolni a munkaidőt az "otthoni" időtől - így mindenképp javaslom, hogy határozd meg pontosan hány órakor kezdődik számodra az az idő amit a feladataid elvégzésével fogsz tölteni, és ez meddig fog tartani. Ennél is tovább megyek: azt is szükséges meghatároznod mikor fogsz szünetet tartani, tízóraizni, ebédelni stb. Ezek a határok segítenek pszichésen rákészülni a kreatív idődre, és motiváltabbá válsz majd a kialakított munkaidő beosztásodban.

  •  Alakítsd ki a "lezáró rutinodat"!
    Észrevetted, hogy a hazáig vezető úton akár a buszon ülve vagy az autóban "leeresztesz", és átkapcsolsz otthoni üzemmódba? Ezt próbáljuk most adaptálni az otthoni munka világába. Én anno zenét hallgattam a hazafele vezető úton, így ezt a szokást megtartottam. Emellett tudatosan összepakolok a munkaidőm lejártakor, lehajtom a gépet és csinálok magamnak egy teát. Ezeket az apró szokásokat neked is jó szívvel tudom ajánlani, mert az egyik legnehezebb feladat, hogy el tudd különíteni a munka és az otthoni idődet!

  • Készíts makro és mikro to-do listát!
    A makro lista abban lesz a segítségedre, hogy hosszútávú célokat és feladatokat egy helyre össze tudd szedni, míg a mikro listára a napi feladatok meghatározásában lesz szükséged. Én általában a hónap elején minden fontos határidőt és projektet beírok a naptáramba, és egy külön noteszban jegyzetelem a napi feladatokat. Az, hogy látom magam előtt, segít összpontosítani, és motiváltabbá válok általa. Amint kész az adott napi vagy havi feladat, pipálok, így magamnak is pozitív megerősítést adok arról, hogy elvégeztem a munkám, és azt is tudatosítom milyen feladatok várnak még rám!

  • Tartsd a kapcsolatot a munkatársakkal...
    ... még akkor is, ha nem feltétlenül lenne szükséges. Sokan végeznek olyan munkát amihez nem "kell" a napi vagy heti szinten kapcsolatot tartani a munkatársakkal (vagy egyáltalán bárkivel), így amikor otthonról kezdesz dolgozni, nagyon fontos, hogy erre is szánj külön időt. A világjárvány egyik óriási hátránya, hogy sokaknál szorongást, depressziót és elmagányosodást vált ki, hiszen társas lények vagyunk, és szükségünk van a társas kapcsolatainkra. Hidd el, nem csak lelkileg fogsz feltöltődni, de sokkal motiváltabbá is válhatsz azáltal, hogy egy kellemes beszélgetést ejtesz meg a kollégáddal vagy ha esetleg egyedül dolgozol, az egyik közeli ismerősöddel, barátoddal aki szintén otthonról dolgozik. Segíthettek egymásnak tanácsokkal erre az időszakra vonatkozóan; sőt, akár ezt a cikket is megmutathatod neki! ;)

Összefoglalva: Adj időt magadnak! Nem fog menni egyik napról a másikra az átállás, és bizony lesznek nehezebb momentumok is a motiváltságod megtartásában, azonban ez normális!
Amennyiben megfogadod a tanácsaimat, biztos vagyok benne, hogy könnyebben tudod majd kezelni az otthoni munkával járó nehezebb helyzeteket; és még egy fontos dolog amit igyekszem bevezetni a mindennapjaimba: esténként próbálok mindig arra koncentrálni mi mindent hajtottam végre, és milyen pozitív aspektusai voltak a napnak.
     Koncentrálj te is arra, mi mindent valósítottál meg ez alatt a 24 óra alatt. Sokszor alábecsüljük magunkat, és hajlamosak vagyunk a hiányosságokra összpontosítani, pedig fontos megtanulnunk értékelni is mindazt amit csinálunk; mert hidd el, mindennap történik velünk valami vagy teszünk valamit amit pozitívan tudunk értékelni! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Idő Menedzselés - Top Tippek a profi időbeosztáshoz!

10 Tipp a mindennapi mozgáshoz!

3+1 tipp amivel időt spórolva főzhetsz egyszerű ételeket - dolgozó anyáknak!